15 maja 2017 r. odbył się Dzień Pasażera na dworcu Bydgoszcz Główna.
Podczas akcji podróżni wyrażali swoje opinie o współczesnej kolei i dzielili się z nami swoimi uwagami na temat usług oferowanych na dworcach i w pociągach. Na bydgoski dworzec przybyło wiele osób głuchych i słabosłyszących, dla których spotkanie z nami było wyjątkową okazją do uzyskania informacji na temat praw pasażerów kolei.
Z analizy anonimowych ankiet i rozmów pracowników UTK z pasażerami wynika, że do głównych problemów, z którymi spotykają się podróżni, należą: zbyt mała częstotliwość kursowania pociągów, zaniedbane toalety w pociągach oraz niedostosowanie pociągów do potrzeb osób niepełnosprawnych i poruszających się na wózkach inwalidzkich. Osoby głuche i słabosłyszące zwracały uwagę na to, że w punkcie informacyjnym na dworcu brakuje osoby biegle posługującej się Polskim Językiem Migowym.
Podróżni chwalili zaś przyjemną obsługę w pociągach, na dworcach oraz kasach biletowych.
Anonimowe ankiety dotyczące satysfakcji z przejazdów koleją łącznie wypełniło 111 osób. Wyniki ankiet znajdują się w załączniku.