Aktualności
-
14.04.2021
Przechodzenie uprawnień z decyzji administracyjnych
Uprawnienia wynikające z decyzji administracyjnych wydanych przez Prezesa UTK tracą ważność w przypadku zmian organizacyjnych lub prawnych – przypomina Urząd Transportu Kolejowego. Sytuacja ta dotyczy przede wszystkim przedsiębiorców posiadających certyfikaty bezpieczeństwa, certyfikaty ECM, dobrowolne certyfikaty, autoryzacje lub świadectwa bezpieczeństwa.
-
13.04.2021
Premiera „Dokumentu o Ty2”
Ocalona dokumentacja i pamięć o parowozie Ty2-323 – to temat kolejnego reportażu z cyklu „Zabytki kolejnictwa – ocalić od zapomnienia”. Ponad 10-minutowy materiał pokazuje historię wyjątkowych parowozów serii Ty2 przez pryzmat książki parowozu i księgi kotłowej, którą udało się zachować dzięki staraniom Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Premiera reportażu „Dokument o Ty2” odbyła się w formule on-line.
-
12.04.2021
Koniec okresu przejściowego dla składników interoperacyjności bez deklaracji WE
31 maja 2021 r. kończy się możliwość wydawania certyfikatów WE weryfikacji dla podsystemów strukturalnych „Infrastruktura” i „Energia” zawierających składniki interoperacyjności nieposiadające deklaracji WE zgodności lub przydatności do stosowania. Jest to konsekwencja końca okresu przejściowego wskazanego w rozporządzeniach Komisji (UE) nr 1299/2014 oraz 1301/2014.
-
09.04.2021
Ograniczenia w potwierdzaniu Profilu Zaufanego w UTK
-
09.04.2021
ETCS Limited Supervision sposobem na poprawę bezpieczeństwa systemu kolejowego
W ramach debaty nad stanem i potrzebami rozwojowymi kolei w Polsce, przyszedł moment na zwrócenie uwagi na aspekt bezpieczeństwa systemu kolejowego. Z roku na rok kolej staje się coraz bezpieczniejsza, czego wyrazem jest spadek liczby wypadków i poprawa tzw. miernika wypadkowości. Nie oznacza to jednak, że w tym obszarze nie znajdziemy wyzwań na przyszłość. Jednym z nich są zdarzenia polegające na przejechaniu sygnału „Stój” (tzw. zdarzenia SPAD). Aby im zapobiegać konieczne jest wdrożenie w Polsce Europejskiego Systemu Kontroli Pociągu (ETCS). Również na liniach kolejowych niewchodzących w transeuropejską sieć transportową TEN-T. Będzie to możliwe dzięki zastosowaniu systemu w uproszczonej wersji Limited Supervision.