Zarządcy infrastruktury
Usługi
-
➤ Autoryzacja bezpieczeństwa
-
Wydanie wspólnego świadectwa bezpieczeństwa dla zarządcy infrastruktury i przewoźnika kolejowego
-
➤ Dopuszczenie do eksploatacji
-
Pomoc merytoryczna do SOLM
-
Złóż sprawozdanie z działalności w zakresie przewozu towarów niebezpiecznych za poprzedni rok kalendarzowy
-
Pomoc techniczna do SOLM
-
Uzyskiwanie uprawnień do SOLM
-
Uzyskanie dostępu do aplikacji Rejestr parametrów ryzyka podmiotów
-
Obsługa aplikacji Rejestr parametrów ryzyka podmiotów
-
Złóż raport w sprawie bezpieczeństwa za poprzedni rok kalendarzowy
-
Zgłaszanie zmian do systemu zarządzania bezpieczeństwem i systemu zarządzania utrzymaniem
-
Złóż raport o zdarzeniu przy przewozie towarów niebezpiecznych
-
Zgłoszenie projektów prowadzonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i będących na zaawansowanym etapie realizacji.
-
Dostęp do krajowego rejestru infrastruktury kolejowej (aplikacja RINF-PL)
-
Wydanie nowego świadectwa bezpieczeństwa dla zarządcy infrastruktury kolejowej zwolnionego z obowiązku uzyskania autoryzacji bezpieczeństwa
-
Opiniowanie umowy o współpracy w celu zapewnienia klientom przewoźnika korzyści
-
Wniosek o zatwierdzenie nowego wydania DSU i wygaszenie poprzedniej decyzji
-
Decyzja w sprawie wykorzystania zdolności przepustowej (zastępującą umowę)
-
Zatwierdzanie projektu cennika zarządcy infrastruktury kolejowej w części dotyczącej sposobu ustalenia stawki jednostkowej opłaty podstawowej i manewrowej
-
Zatwierdzanie umowy ramowej
-
Rozwiązanie umowy o wykorzystanie zdolności przepustowej
-
Wskazanie odcinków linii kolejowych, na których określony rodzaj przewozów będzie uprzywilejowany
-
Wygaszenie przepisów wewnętrznych zarządcy infrastruktury zwolnionego z obowiązku posiadania autoryzacji bezpieczeństwa
-
Wygaszenie świadectwa bezpieczeństwa dla zarządcy infrastruktury kolejowej zwolnionego z obowiązku uzyskania autoryzacji bezpieczeństwa
-
Przedłużenie świadectwa bezpieczeństwa dla zarządcy infrastruktury kolejowej zwolnionego z obowiązku uzyskania autoryzacji bezpieczeństwa
-
Zmiana świadectwa bezpieczeństwa dla zarządcy infrastruktury kolejowej zwolnionego z obowiązku uzyskania autoryzacji bezpieczeństwa
Aktualności
-
06.12.2022
W jakiej formie złożyć wniosek o dostęp do maszynista.gov.pl dla administratora?
Do 3 stycznia 2023 r. ośrodki szkolenia, przewoźnicy, zarządcy infrastruktury, podmioty wydające prawa kierowania oraz ośrodki medycyny pracy powinny przekazać wszystkie niezbędne dane do Krajowego Rejestru Maszynistów i Prowadzących Pojazdy Kolejowe. Ostateczna forma przekazania danych została określona w Komunikacie nr 3 Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego z 21 listopada 2022 r.
-
29.11.2022
Rusza Krajowy Rejestr Maszynistów i Prowadzących Pojazdy Kolejowe
Ośrodki szkolenia, przewoźnicy, zarządcy infrastruktury, podmioty wydające prawa kierowania oraz ośrodki medycyny pracy do 3 stycznia 2023 r. powinny przekazać wszystkie niezbędne dane do Krajowego Rejestru Maszynistów i Prowadzących Pojazdy Kolejowe. Forma przekazania danych została określona w Komunikacie Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego z 24 czerwca 2022 r.
-
01.07.2022
Rozpoczynamy VI edycję konkursu Kultura Bezpieczeństwa i przyjmowanie zgłoszeń do IV wydania Magazynu Kultury Bezpieczeństwa
Już po raz 6. sygnatariusze Deklaracji Kultury Bezpieczeństwa mogą zaprezentować w konkursie swoje rozwiązania i pomysły, które wpływają na poprawę poziomu bezpieczeństwa. Zgłoszenia mogą dotyczyć zarówno rozwiązań już wdrożonych, jak i pomysłów w fazie planowania. UTK rozpoczyna także przyjmowanie artykułów do IV wydania Magazynu Kultury Bezpieczeństwa. Prace konkursowe oraz artykuły do Magazynu można przesyłać do 30 sierpnia 2022 r.
-
08.06.2022
Prezes UTK przypomina o konieczności stosowania systemu ETCS
Pociągi posiadające urządzenia pokładowe systemu ETCS, poruszające się po liniach wyposażonych w ten system, należy prowadzić z wykorzystaniem tych urządzeń. Jednak kontrole prowadzone przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego pokazują, że dochodzi do sytuacji w których system ETCS nie jest uruchamiany a maszyniści nie mają znajomości obsługi tego systemu.