Nawigacja

Przewóz bagażu

Co zrobić w przypadku zagubienia bagażu?

Za zgubione rzeczy zazwyczaj wnoszone do przedziałów, w tym Twój bagaż (z wyjątkiem pieniędzy, papierów wartościowych i innych cennych przedmiotów) masz prawo do odszkodowania. Prawo to przysługuje Ci wtedy, gdy podróżujesz w wagonie sypialnym lub z miejscami do leżenia.

Zakres odpowiedzialności przedsiębiorstw kolejowych oraz ich obowiązki wobec pasażerów i ich bagażu określa Rozporządzenie WE/1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczące praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym. Rozporządzenie zobowiązuje przedsiębiorstwa kolejowe do publikowania informacji dotyczących procedur odbioru zagubionego bagażu (miejsca i okresu przechowywania zagubionego bagażu).

Pamiętaj! Za rzeczy, które przewozisz pod własnym nadzorem, przewoźnik kolejowy ponosi odpowiedzialność wtedy, gdy szkoda powstała z jego winy. W przypadku niedopilnowania bagażu, np. gdy doszło do jego kradzieży, nie otrzymasz od przewoźnika odszkodowania.

Informacji o zdeponowanych rzeczach znalezionych możemy zasięgnąć pod następującymi numerami telefonów:

Logo PKP Intercity

Zakład Spółki

PKP Intercity

numer telefonu

czynny

w godzinach

obsługiwany w dniach

Zakład Centralny

w Warszawie

22 474 50 92

697 044 651

7:00 - 15:00

poniedziałek - piątek

oprócz świąt

Zakład Południowy

w Krakowie

507 613 909

9:00 - 17:00

codziennie

Zakład Północny w Gdyni

58 721 20 67

7:00 - 15:00

poniedziałek - piątek

oprócz świąt

Zakład Zachodni w Poznaniu

71 717 11 10

6:30 - 14:30

poniedziałek - piątek

oprócz świąt

Podróżując wagonem sypialnym lub z miejscami do leżenia obsługiwanym przez konduktora WARS S.A., można zasięgnąć informacji pod następującymi numerami telefonów:

WARS S.A. numer telefonu czynny w godzinach
ODDZIAŁ CENTRUM W WARSZAWIE 22 473 16 90,
669 099 055
całodobowo,
7:00 – 18:00 codziennie
ODDZIAŁ POŁUDNIE W KRAKOWIE 12 393 55 88 całodobowo 
ODDZIAŁ PÓŁNOC W GDYNI 58 621 97 65 całodobowo
OODZIAŁ ZACHÓD W SZCZECINIE 91 482 35 85 7:00 - 15:00 w dni robocze

 

W przypadku zagubienia bagażu przez podróżnego szczegółowe informacje dotyczące telefonów kontaktowych oraz adresów znajdziemy na stronie internetowej www.przewozyregionalne.pl w zakładce Obsługa Klienta. Każdy z regionów posiada własne, przypisane terytorialnie biura rzeczy znalezionych.

Logo Koleje Mazowieckie

W przypadku zagubienia bagażu przez podróżnego szczegółowe informacje dotyczące telefonów kontaktowych oraz adresów uzyskamy pod numerem całodobowej infolinii pasażerskiej 22 364 44 44.

Logo Koleje Dolnośląskie

Wszelkie informacje w sprawie zagubionego bagażu udzielane są pod nr tel.: 76 742 11 12 (telefon całodobowy).

Logo Koleje Śląskie

W przypadku zagubienia bagażu należy kontaktować się z całodobową infolinią pod nr tel.: 32 428 88 88 lub Punktem Rzeczy Znalezionych Kolei Śląskich czynnym od poniedziałku do piątku, oprócz świąt, w godz. 7.00 do 15.00, nr tel.: 727 030 045,  e-mail: prz@kolejeslaskie.com.

Koleje Wielkopolskie

Informację na temat rzeczy zagubionych lub pozostawionych w pociągu można uzyskać pod nr całodobowej infolinii pasażerskiej: 19 757.

Logo Koleje Małopolskie

W przypadku zagubienia bagażu w pociągu Kolei Małopolskich informację można uzyskać dzwoniąc pod nr tel. 727 440 020 w godz. 7:00 - 15:00 w dni robocze. W pozostałych godzinach oraz w dni wolne należy dzwonić pod nr tel. 12 307 16 68.

Rzeczy znalezione w pociągach Koleje Małopolskie przekazywane są do punktu przechowywania rzeczy ul. Pawia 5, Kraków - antresola Dworca PKP, obok peronu 5 (czynny od 7:00 do 15:00 w dni robocze). Jeżeli osoba uprawniona do odbioru rzeczy nie zgłosi się w ciągu 3 dni, spółka przekazuje odnalezione przedmioty do właściwego starosty zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 20 lutego 2015 roku o rzeczach znalezionych.

Logo Arriva

Wszelkie informacje dotyczące rzeczy zagubionej można uzyskać pod numerem infolinii 703 302 333 (koszt: 2,08 zł z VAT/min. połączenia) czynnej całodobowo, 7 dni w tygodniu oraz w Biurach Rzeczy Znalezionych w Toruniu, ul. Dąbrowskiego 8/24 i Grudziądzu ul. Droga Łąkowa 29 (biura są czynne w godzinach 8:00-15:00). Można również skontaktować się za pomocą poczty elektronicznej pisząc na adres: info.kolej@arriva.pl (w tytule wiadomości należy wpisać słowo: „ZGUBA”).

Logo SKM w Trójmieście

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie internetowej www.skm.pkp.pl w zakładce Dla pasażera > Zgubione i odnalezione. Zagubienie bagażu można zgłosić poprzez dedykowany formularz kontaktowy.

Logo SKM w Warszawie

W przypadku pozostawienia bagażu w pociągu SKM w celu uzyskania pomocy należy zgłosić ten fakt pod nr tel.: 22 699 71 95.

Rzeczy odnalezione w pojazdach należy przekazywać prowadzącemu pojazd.

Logo WKD

W przypadku pozostawienia bagażu w pociągu WKD należy zgłosić ten fakt pod nr tel.: 22 755 70 82 (czynny całodobowo).

 

                                                                                                                                     

W przypadku pozostawienia bagażu w pociągu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej należy kontaktować się z Punktem Rzeczy Znalezionych, który mieści się przy al. Unii Lubelskiej 1 (przy dworcu Łódź Kaliska). Podróżni mogą dowiadywać się o przedmioty pozostawione w pociągach ŁKA pod numerem telefonu 887 870 351 czynnym całodobowo.

do góry