Nawigacja

➤ Najczęściej zadawane pytania w zakresie europejskiego rejestru pojazdów kolejowych (EVR)

W przypadku, gdy Wnioskodawca musi zmienić te same dane dla dużej liczby pojazdów (powyżej 40 pojazdów), proponuje się następujące rozwiązanie:

  1. Wnioskodawca robi zestawienie w pliku Excel i umieszcza w nim wszystkie EVN, których dane chce zmienić.
  2. Wnioskodawca informuje poprzez e-mail Prezesa UTK (utk@utk.gov.pl), że zamierza dokonać zmiany danych dla większej liczby EVN oraz które dane w EVR zamierza zmienić.
  3. Wnioskodawca tworzy wniosek w EVR dla jednego pojazdu oraz wprowadza pożądane zmiany dla konkretnego pojazdu.
  4. Wnioskodawca dołącza wymaganą dokumentację o zmianę danych oraz dołącza plik programu Excel z wykazem EVN do wniosku w EVR. Opłata w tym przypadku jest pobierana za jeden pojazd (50 zł).
  5. Wnioskodawca składa wniosek w EVR do jednostki rejestrującej (Prezesa UTK).
  6. W przypadku kompletnego wniosku Prezes UTK zatwierdza wniosek (w przypadku odrzuconego wniosku należy powtórzyć procedurę, łącznie z wniesieniem nowej opłaty).
  7. Prezes UTK zwraca się do zespołu EVR Agencji Kolejowej UE o zastosowanie zmian dokonanych dla 1 pojazdu do wszystkich pojazdów w załączonym pliku Excel.
  8. Zespół EVR zastosuje zmiany wprowadzone dla pojedynczego EVN we wniosku do wszystkich EVN w pliku Excel, który załączono do wniosku.

Proszę mieć na względzie, że proponowany powyżej sposób jest tymczasowy – do momentu naprawienia błędu związanego z ograniczeniem liczby pojazdów na jednym wniosku o zmianę danych. Obecnie możliwe jest jedynie złożenie wniosku na każdy pojazd osobno. Naprawa błędu jest przewidywana z końcem roku 2023.

do góry