Konkurs „Akcja Bezpieczeństwo” polega na przygotowaniu plakatu lub nakręceniu filmu zawierającego przykład bezpiecznego zachowania na terenach kolejowych. Każda praca i materiał wideo muszą zawierać widoczną postać nosorożca Rogatka, bohatera Kampanii Kolejowe ABC II oraz logo projektu. Konkurs skierowany jest do uczniów, którzy będą działać drużynowo. Aby wziąć udział w rywalizacji o nagrody, należy zebrać zespół od 5 do 30 osób.
To, co wyróżnia ten konkurs od innych tego typu inicjatyw skierowanych do szkół, jest z jednej strony możliwość zdobycia dodatkowej wiedzy z zakresu bezpieczeństwa na terenach kolejowych, a z drugiej – wygranie cennych nagród. Zespół, który przygotuje najlepszy plakat, wygra sprzęt edukacyjny lub sportowy. Plakat zostanie również zaprezentowany podczas wydarzenia informacyjno-edukacyjnego organizowanego przez Urząd Transportu Kolejowego w czerwcu tego roku. Natomiast zespół, który stworzy najlepszy film, otrzyma sprzęt multimedialny. Zwycięski film zostanie zaprezentowany podczas pokazu wideomappingu 3D wyświetlonego w czasie czerwcowego wydarzenia.
W obu kategoriach zostaną wybrane po trzy wyróżnienia. Każda z wyróżnionych szkół wygra sprzęt sportowy albo materiały edukacyjne z zakresu bezpieczeństwa kolejowego lub drogowego o wartości 5 000 zł. Wszystkie wyróżnione prace zostaną także pokazane w ramach specjalnej wystawy podczas wydarzenia informacyjno-edukacyjnego.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie https://akcjabezpieczenstwo.pl/.Każda szkoła może wysłać dowolną liczbę prac, pod warunkiem że wszystkie prace wykonane będą przez zespoły składające się z innej grupy uczniów. Zgłoszenia można przesyłać za pośrednictwem formularza do 5 kwietnia do godziny 11:59.
„Jestem przekonany, że Akcja Bezpieczeństwo powtórzy sukces naszego poprzedniego konkursu, który odbył się w 2022 r. W ubiegłym roku w rywalizację zaangażowało się prawie 40,5 tysiąca uczniów, co przerosło nasze najśmielsze oczekiwania. Wielu nauczycieli sygnalizowało nam, że czekają na kolejne tego typu inicjatywy. Dlatego ogłaszamy kolejny konkurs. To niepowtarzalna szansa na zdobycie wyjątkowych nagród, a przede wszystkim okazja, aby w kreatywny sposób nauczyć dzieci zasad bezpieczeństwa obowiązujących na terenach kolejowych” – do podjęcia wyzwania zachęca Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.
Więcej informacji na temat konkursu „Akcja Bezpieczeństwo” oraz innych inicjatyw organizowanych w ramach Kampanii Kolejowe ABC II można uzyskać na stronie www.kolejoweabc.pl oraz na profilach społecznościowych:
Instagram: @kolejowe_abc
Facebook: @kampania.kolejowe.abc
TikTok: @kolejowe.abc
Youtube: youtube.com
„Kampania Kolejowe ABC II” realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to druga edycja ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej, propagującej zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Wartość całkowita projektu 60 000 000,00 zł