Przeprowadzone przez inspektorów Urzędu Transportu Kolejowego działania kontrolne wykazały wiele nieprawidłowości. Mimo wezwania do usunięcia uchybień, sytuacja się nie poprawiła. Podstawą do cofnięcia certyfikatu były m.in.:
- rażące naruszenie funkcjonowania systemu zarządzania utrzymaniem,
- nieprawidłowy nadzór nad planowanymi włączeniami wagonów,
- niewłaściwe sprawowanie nadzoru nad technologią wykonywanych napraw, wyposażeniem technicznym i instrukcjami oraz dokumentacją ponaprawczą.
Decyzja nie jest prawomocna. Strona niezadowolona z decyzji może wnieść wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy lub złożyć skargę prosto do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.
Nieprawidłowości przy wykonywaniu czynności utrzymaniowych zawsze będą spotykać się ze zdecydowaną reakcją ze strony krajowej władzy bezpieczeństwa. W uzasadnieniu decyzji Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wyraźnie podkreślił, że system zarządzania utrzymaniem musi realizować swój podstawowy cel, jakim jest zapewnienie utrzymania pojazdów kolejowych w taki sposób, aby mogły się one poruszać w sposób bezpieczny po sieci kolejowej. Zaniedbania w tym zakresie przekładają się na obniżenie poziomu bezpieczeństwa eksploatacji pojazdów kolejowych, a co za tym idzie całego systemu kolejowego.