Strona www Urzędu Transportu Kolejowego w obecnym kształcie działa od dwóch lat. Podstawową zmianą było wprowadzenie przejrzystego menu, w którym internauta odnajdzie usługi oferowane przez urząd. Po wejściu w odpowiedni dział (pasażer, maszynista, producent czy zarządca infrastruktury) może zobaczyć całą ofertę urzędu przeznaczoną dla danej grupy. Informacje obejmują zakres świadczonych usług, wiadomości, szkolenia w Akademii UTK oraz zmiany w obowiązujących przepisach prawa.
Blisko połowa wejść na stronę w ubiegłym roku wykonywana była z urządzeń przenośnych - telefonów lub tabletów. Mechanizm użyty przez projektantów serwisu pozwala na dostosowanie wielkości strony do ekranu urządzenia, na którym jest ona przeglądana. Interesuje nas opinia użytkowników tych urządzeń. Czy wielkość strony jest odpowiednia, czy grafiki nie utrudniają odbioru? Czy łatwo można odnaleźć poszukiwane informacje?
Wypełnienie ankiety zajmie nie więcej niż 5 minut. Czekamy na opinie by jeszcze lepiej dostosować stronę do odbiorców. Udzielanie odpowiedzi demograficznych (wiek, zawód, miejsce zamieszkania) nie jest obowiązkowe, jednak zachęcamy do ich udzielenia. Dzięki temu możemy dopasować rodzaj i zakres przekazywanych informacji oraz sposób ich prezentacji.
Zapewniamy dostęp do zasobów strony za pośrednictwem szyfrowanego połączenia w protokole https. Daje to klientom pewność, że łączą się rzeczywiście ze stroną urzędu. W przypadku wysyłania danych z komputera użytkownika ma on gwarancję, że nikt, poza odbiorcą, nie ma dostępu do przesyłanych informacji. Stosując certyfikat SSL dajemy jasny sygnał, że dane naszych odbiorców są w pełni chronione i bezpieczne.
Staramy się, aby nasza strona była jak najlepsza. Realizujemy wymagania standardu WCAG 2.0 dostosowując prezentację treści do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Na pewno są jeszcze obszary do udoskonalenia. Dlatego liczymy na wszelkie uwagi na temat naszego serwisu.