Podczas szkolenia omówimy najważniejsze zagadnienia związane z bezpośrednią obsługą pasażerów z niepełnosprawnością. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, jak stosować przepisy prawa krajowego i europejskiego nakładające obowiązki związane z zakresem i formą informacji dostarczanych pasażerom, pomocą w czasie podróży czy wypłacaniem odszkodowań.
Poruszymy także temat problematyki projektowania uniwersalnego i wpływu poszczególnych przedsiębiorców na faktyczną dostępność transportu kolejowego jako systemu. Uczestnicy poznają dobre praktyki w zakresie bezpośredniej komunikacji i obsługi osób z niepełnosprawnością stosowane przez polskich i zagranicznych przedsiębiorców, zarówno kolejowych, jak i z innych branż.
- Zależy nam na tym, aby obsługa pasażerów z niepełnosprawnością oraz osób o ograniczonej możliwości poruszania się przebiegała bezproblemowo, a transport kolejowy był dostępny dla wszystkich, niezależnie od stopnia sprawności czy wieku. Każdy uczestnik procesu organizacji i realizacji przewozu ma wpływ na jego dostępność – począwszy od informacji o rozkładzie jazdy, sprzedaż biletu, obsługę na dworcu i na pokładzie pociągu, do wsparcia posprzedażowego. Dlatego proponujemy szkolenie w Akademii UTK omawiające takie zagadnienia. W jego trakcie będziemy nie tylko przypominać o obowiązkach prawnych, ale też przedstawiać dobre praktyki w zakresie szeroko rozumianej obsługi osób z niepełnosprawnością – mówi Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.
Wszystkich zainteresowanych udziałem w szkoleniu zachęcamy do zapisania się za pośrednictwem strony Akademii UTK.