Jakie typy użytkowników występują w RINF?
W RINF-PL zdefiniowano trzy ogólnodostępne typy użytkowników:
- Administratora podmiotu
- Użytkownika podmiotu
- Obserwatora
Administrator podmiotu ma najszersze uprawnienia, które pozwalają dodawać, edytować i usuwać dane o infrastrukturze kolejowej a także zarządzać danymi podmiotu i pozostałych użytkowników.
Użytkownik podmiotu także może dodawać, edytować i usuwać dane o infrastrukturze kolejowej, ale nie ma możliwości edycji danych o podmiotach i użytkownikach. Ma prawo jedynie przeglądać te informacje.
Obserwator ma możliwość jedynie przeglądania zgromadzonych danych o infrastrukturze kolejowej.
W jaki sposób mogę nadać uprawnienia innym użytkownikom w ramach tego samego podmiotu?
Instrukcję nadawania tych uprawnień przedstawiliśmy na filmie:
Stworzyłem dodatkowych Użytkowników podmiotu, ale nie mają możliwości wprowadzania danych. Co powinienem zrobić?
Musisz jeszcze dodać powiązanie roli z użytkownikiem. W większości przypadków wystarczy, że dodasz użytkownikowi rolę Użytkownik PO – tory boczne. Pozwoli mu to dodawać i edytować dane.
Instrukcja dodawania powiązań przedstawiliśmy na filmie Zarządzanie użytkownikami dostępnym powyżej.
Ilu użytkowników mogę mieć w jednym podmiocie?
Każdy podmiot, który złożył wniosek o dostęp do aplikacji RINF-PL musi mieć jednego (a może mieć więcej) Administratora podmiotu oraz dowolną liczbę Użytkowników podmiotu i Obserwatorów. W przypadku, gdy reprezentujesz dużą spółkę i domyślnie ustawiony limit użytkowników okaże się niewystarczający skontaktuj się z Administratorem RINF wysyłając e-mail z opisem problemu na rinf@utk.gov.pl.
Firma, którą reprezentuje ma kilka bocznic. Czy mogę stworzyć więcej niż jednego administratora podmiotu?
Tak, w ramach jednego podmiotu może funkcjonować więcej niż jeden administrator. Wszyscy administratorzy mają jednakowe uprawnienia.
Czy można zmienić administratora podmiotu?
Tak. W przypadku gdy w Twojej firmie zaistnieje konieczność zmiany administratora podmiotu (np. w wyniku długotrwałej nieobecności lub zmian kadrowych) należy wykonać jedną z dwóch czynności:
- gdy masz możliwość zalogowania się na login i hasło obecnego administratora należy po zalogowaniu zmienić nazwę użytkownika i hasło dostęp, a następnie posługiwać się istniejącym kontem
- gdy nie masz dostępu do konta administratora należy wysłać zgłoszenie z opisem problemu na adres e-mail rinf@utk.gov.pl . Administrator RINF, po odpowiedniej weryfikacji, stworzy nowe konto administratora podmiotu.
Jak zmienić nazwę użytkownika?
Administrator podmiotu może zmienić nazwę użytkownika podając nowe imię i nazwisko lub edytując samą nazwę.
Moje konto zostało zablokowane. Co powinienem zrobić, żeby odblokować dostęp do konta?
W przypadku gdy kilkukrotna próba odzyskania hasła zakończyła się niepowodzeniem i konto zostało zablokowane należy wysłać zgłoszenie z opisem problemu na adres e-mail rinf@utk.gov.pl.