W związku ze zmianą zakresu zbieranych danych statystycznych od 2012 roku szczegółowe dane dotyczące punktualności pociągów pasażerskich przedstawiane są w ujęciu kwartalnym w zakładce „Analizy i Monitoring Rynku” > „Statystyka kwartalna” > „Przewozy Pasażerskie” > „Punktualność przewozów pasażerskich”.
Poziom punktualności przewoźników pasażerskich (opóźnienia powyżej 5 minut)
2011 | 2010 | zmiana 2011/2010 |
|
ogółem | 89,83% | 85,09% | 4,74% |
PKP Intercity | 77,00% | 69,12% | 7,88% |
Przewozy Regionalne | 89,43% | 83,93% | 5,50% |
Koleje Mazowieckie - KM | 90,01% | 86,69% | 3,32% |
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście | 98,18% | 97,31% | 0,87% |
Szybka Kolej Miejska w Warszawie | 93,42% | 87,31% | 6,11% |
Warszawska Kolej Dojazdowa | 99,50% | 99,63% | -0,13% |
Koleje Dolnośląskie | 93,82% | 89,60% | 4,22% |
Koleje Śląskie* | 81,45% | - | - |
Koleje Wielkopolskie* | 90,73% | - | - |
Arriva RP** | 91,06% | 93,84% | -2,78% |
UBB GMBH | 98,69% | 97,60% | 1,09% |
* spółki Koleje Śląskie i Koleje Wielkopolskie nie realizowały działalności przewozowej w 2010 roku
** do grudnia 2010 roku przewozy realizowane na podstawie licencji przewoźnika DB Schenker Rail Polska
Poziom punktualności wg rodzajów pociągów (opóźnienia powyżej 5 minut)
2011 | 2010 | zmiana 2011/2010 |
|
ogółem | 89,83% | 85,09% | 4,74% |
w tym wojewódzkie i międzywojewódzkie | 89,80% | 85,66% | 4,14% |
w tym międzynarodowe | 90,41% | 72,73% | 17,68% |
Średni czas opóźnień pociągów (z wyłączeniem opóźnień poniżej 5 minut)
2011 | 2010 | zmiana 2011/2010 |
|
ogółem | 20 min. 26 sek. | 23 min. 20 sek. | - 2 min. 54 sek. |
w tym wojewódzkie i międzywojewódzkie | 20 min. 18 sek. | 22 min. 44 sek. | - 2 min. 26 sek. |
w tym międzynarodowe | 23 min. 3 sek. | 30 min. 14 sek. | - 7 min. 11 sek. |
Liczba pociągów uruchomionych przez przewoźników
2011 | 2010 | zmiana 2011/2010 |
|
ogółem | 1 477 990 | 1 468 008 | 0,68% |
w tym wojewódzkie i międzywojewódzkie | 1 401 864 | 1 403 008 | -0,08% |
w tym międzynarodowe | 76 126 | 65 000 | 17,12% |
Liczba pociągów opóźnionych na przybyciu
od 5 do 60 minut |
od 61 do 119 minut |
powyżej 120 minut |
||
2011 | ogółem | 143 121 | 5 333 | 1 890 |
w tym wojewódzkie i międzywojewódzkie | 136 211 | 5 065 | 1 766 | |
w tym międzynarodowe | 6 910 | 268 | 124 | |
2010 | ogółem | 203 383 | 11 480 | 4 030 |
w tym wojewódzkie i międzywojewódzkie | 187 741 | 10 343 | 3 506 | |
w tym międzynarodowe | 15 642 | 1 137 | 524 |
Udział pociągów opóźnionych w ogólnej liczbie uruchomionych przez przewoźników
od 5 do 60 minut | od 61 do 119 minut | powyżej 120 minut | ||
2011 | ogółem | 9,68% | 0,36% | 0,13% |
w tym wojewódzkie i międzywojewódzkie | 9,72% | 0,36% | 0,13% | |
w tym międzynarodowe | 9,08% | 0,35% | 0,16% | |
2010 | ogółem | 13,85% | 0,78% | 0,27% |
w tym wojewódzkie i międzywojewódzkie | 13,38% | 0,74% | 0,25% | |
w tym międzynarodowe | 24,06% | 1,75% | 0,81% |
Liczba pociągów odwołanych
2011 | 2010 | zmiana 2011/2010 |
|
ogółem | 21 699 | 21 424 | 1,28% |
w tym wojewódzkie i międzywojewódzkie | 21 228 | 20 733 | 2,39% |
w tym międzynarodowe | 471 | 691 | -31,84% |
Poziom punktualności wg rodzajów pociągów (z uwzględnieniem opóźnień do 5 minut)
2011 | 2010 | zmiana 2011/2010 |
|
ogółem | 71,54% | 70,10% | 1,44% |
w tym wojewódzkie i międzywojewódzkie | 70,99% | 70,62% | 0,37% |
w tym międzynarodowe | 81,79% | 58,90% | 22,89% |
Średni czas opóźnień pociągów (z uwzględnieniem opóźnień do 5 minut)
2011 | 2010 | zmiana 2011/2010 |
|
ogółem | 9 min. 15 sek. | 13 min. 10 sek. | - 3 min. 55 sek. |
w tym wojewódzkie i międzywojewódzkie | 9 min. 6 sek. | 12 min. 38 sek. | - 3 min. 32 sek. |
w tym międzynarodowe | 13 min. 38 sek. | 21 min. 11 sek. | - 7 min. 33 sek. |
Departament Regulacji Rynku Kolejowego
Wydział Analiz
tel. 22 749 15 50