Zgodnie z przepisami reklamacja powinna zawierać:
- oznaczenie przewoźnika (nazwa, adres siedziby);
- imię i nazwisko i adres zamieszkania osoby wnoszącej reklamację;
- załączoną kopię biletu tradycyjnego lub dane określone przez przewoźnika pozwalające zidentyfikować zawartą umowę przewozu (np. w przypadku biletów internetowych – zwykle plik biletu i/lub jego numer);
- uzasadnienie reklamacji (czyli opis sprawy);
- kwotę roszczenia;
- numer rachunku bankowego do wysłania przelewu lub adres właściwy do nadania przekazu pocztowego (wypłaty roszczenia);
- podpis wnoszącego – w przypadku reklamacji wnoszonej w formie tradycyjnej (na papierze).
W zależności od rodzaju sprawy, do reklamacji mogą zostać załączone także kopie innych dokumentów związanych z rodzajem i wysokością roszczenia, w tym poświadczających uprawnienie do bezpłatnych lub ulgowych przejazdów.
Nasza rada: jeśli jest to możliwe, skorzystaj z formularza reklamacyjnego udostępnianego przez przewoźnika. Dzięki temu zminimalizujesz ryzyko braków formalnych.
Pamiętaj - zawsze zachowaj oryginały biletów i innych dokumentów związanych z roszczeniem. Przewoźnik ma prawo wezwać Cię do ich dostarczenia w trakcie rozpatrywania reklamacji. Jeśli to zrobi, będzie musiał Ci je odesłać przesyłką rejestrowaną najpóźniej w dniu wydania decyzji reklamacyjnej.