Nawigacja

Reklamacje - kompendium wiedzy

Czy mogę żądać zadośćuczynienia za problemy w podróży?

Zasadniczo w reklamacji możesz zawrzeć dowolne roszczenie. Pamiętaj jednak, że obowiązujące przepisy nie przewidują możliwości uzyskania zadośćuczynienia za negatywne przeżycia związane z podróżą (np. komplikacje, stres, zdenerwowanie). Ewentualne uznanie takiego roszczenia będzie zależne wyłącznie od woli przewoźnika.

 

Przedmiotem reklamacji może być przykładowo: niesprawna klimatyzacja, awaria ogrzewania, brak dostępu do sieci Wi-Fi – o ile takie usługi w pociągu miały być zapewnione. Informacje o świadczonych usługach w poszczególnych pociągach są prezentowane na plakatowych rozkładach jazdy. W razie wystąpienia niedogodności podczas podróży warto, dla celów dowodowych, pobrać od pracownika drużyny konduktorskiej poświadczenie informujące o ich zaistnieniu, a następnie załączyć je do reklamacji. Jeżeli doświadczone nieprawidłowości mają postać materialną (np. stan techniczno-sanitarny wagonu) – warto je sfotografować i zdjęcia przekazać ze zgłoszeniem.

 

Szczegółowe informacje dot. możliwość otrzymania odszkodowania za przejazd opóźnionym pociągiem można znaleźć w naszym artykule poradnikowym.

do góry