Reklamacje dotyczące niewłaściwego wykonania umowy przewozu oraz jakości usług w pierwszej kolejności skieruj do przewoźnika, z którego usług skorzystałeś. Dane przewoźnika wskazane są np. na bilecie.
Przewoźnik | Adres do korespondencji | Szczegółowe informacje |
---|---|---|
"PKP Intercity" S.A. |
Al. Jerozolimskie 142a |
|
POLREGIO sp. z o.o. |
ul. Kolejowa 1 e-mail: info@p-r.com.pl |
|
"Koleje Mazowieckie – KM" sp. z o.o. |
ul. Lubelska 26 e-mail: skargi@mazowieckie.com.pl |
|
Koleje Dolnośląskie S.A. |
ul. Kolejowa 2 e-mail: reklamacje@kolejedolnoslaskie.eu |
|
"Koleje Małopolskie" sp. z o.o. |
ul. Wodna 2 e-mail: pasazer@kolejemalopolskie.com.pl |
|
Koleje Śląskie Sp. z o.o. |
ul. Raciborska 58 e-mail: skargi@kolejeslaskie.com |
|
Koleje Wielkopolskie Sp. z o.o. |
ul. Składowa 5 |
|
Arriva RP Sp. z o.o. |
ul. Dąbrowskiego 8/24 e-mail: info.kolej@arriva.pl |
|
Szybka Kolej Miejska w Trójmieście sp. z o.o. |
ul. Morska 350a e-mail: reklamacje@skm.pkp.pl |
|
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. |
ul. Batorego 23 e-mail: wkd@wkd.com.pl |
|
Szybka Kolej Miejska w Warszawie sp. z o.o. |
Przewoźnik: e-mail: biuro@skm.warszawa.pl
|
|
"Łódzka Kolej Aglomeracyjna" sp. z o.o |
Al. Piłsudzkiego 12 e-mail: reklamacje@lka.lodzkie.pl |
Zasady wnoszenia i rozpatrywania reklamacji określa Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 24 lutego 2006 r. w sprawie ustalenia stanu przesyłek i postępowania reklamacyjnego. Przewoźnik powinien odpowiedzieć na reklamację niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania. Brak odpowiedzi w wymaganym terminie skutkuje uwzględnieniem reklamacji. Podmiot rynku kolejowego, przekazując odpowiedź na reklamację, powinien również podać informację dotyczącą prawa odwołania do właściwego miejscowo sądu.
Jesteś niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia reklamacji? Możesz wnieść do przewoźnika odwołanie. Na rozpatrzenie odwołania podmiot kolejowy ma 14 dni. W tym czasie może zmienić pierwotne rozstrzygnięcie sprawy.