Jechałeś pociągiem EIC? W pociągu nie było klimatyzowanego wagonu lub zamiast przedziału z sześcioma miejscami były przedziały ośmiomiejscowe? Złóż reklamację do PKP Intercity. Przewoźnik wypłaci rekompensatę w postaci bonu o wartości 25% należności za przejazd. UWAGA! Spółka zastrzega, że za każdym razem sprawy rozpatrywane są indywidualnie i w ramach decyzji handlowych.
Reklamacje można złożyć:
- osobiście w Centrum Obsługi Klienta (COK) lub w każdej kasie biletowej upoważnionej do sprzedaży biletów PKP Intercity (oznaczonej logotypem PKP Intercity) - lista kas (kliknij)
- listownie lub mailowo.
Reklamacja powinna zawierać:
1) nazwę oraz adres siedziby PKP Intercity;
2) imię i nazwisko oraz adres zamieszkania składającego reklamację;
3) załączoną kopię dokumentu dotyczącego zawarcia umowy przewozu (tj. bilet na przejazd) lub dane określone przez przewoźnika, pozwalające zidentyfikować zawartą umowę przewozu;
4) tytuł i uzasadnienie reklamacji;
5) kwotę roszczenia (oddzielnie dla każdego dokumentu przewozowego);
6) numer rachunku bankowego lub adres właściwy do wypłaty odszkodowania lub innej należności;
7) podpis uprawnionego lub podróżnego – w przypadku reklamacji wnoszonej w formie pisemnej.
Do reklamacji mogą zostać załączone kopie innych dokumentów związanych z rodzajem i wysokością roszczenia, w tym poświadczających uprawnienie do bezpłatnych lub ulgowych przejazdów.
Jeżeli wniesiona reklamacja nie spełnia wymaganych warunków, przewoźnik poprosi, abyś uzupełnił dokumentację w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Nieuzupełnienie dokumentów spowoduje, że reklamacja nie zostanie rozpatrzona. Za datę wniesienia reklamacji przyjmuje się datę otrzymania przez przewoźnika uzupełnionej reklamacji.