Nawigacja

PKP Intercity

PKP Intercity S.A.

Przewoźnik kolejowy specjalizujący się w krajowych i międzynarodowych przewozach dalekobieżnych. Firma powstała w 2001 roku w ramach reformy Przedsiębiorstwa PKP.

Dane

"PKP Intercity" S.A.
Al. Jerozolimskie 142 A
02-305 Warszawa

www.intercity.pl

Infolinia i informacja

(+48) 22 322 22 22 – koszt połączenia zgodny z taryfą operatora

Pytania dotyczące komunikacji krajowej lub zagranicznej można również kierować za pomocą formularza on-line dostępnego na stronie: https://www.intercity.pl/pl/site/dla-pasazera/informacje/kontakt/

Obszar działalności przewoźnika

Cały kraj i przewozy w relacjach międzynarodowych.

Sprzedaż biletów

w kasach biletowych

kasy własne PKP Intercity oraz kasy POLREGIO, Kolei Mazowieckich, Kolei Śląskich, Kolei Wielkopolskich, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście, niektóre kasy Kolei Dolnośląskich

(szczegóły dotyczące lokalizacji i godzin otwarcia kas na stronach internetowych przewoźników)

sprzedaż internetowa

www.intercity.pl www.bilkom.pl www.koleo.pl www.e-podroznik.pl www.jakdojade.pl www.biletynakolej.pl

sprzedaż przez komórkę

aplikacje: PKP INTERCITY - Kupuj bilety, SkyCash, Bilkom, Koleo, e-Podróżnik, mPay

sprzedaż biletów na pokładzie pociągów

Tak, z wyjątkiem pociągów EIP (Express InterCity Premium), na przejazd którymi bilet należy kupić przed rozpoczęciem podróży.

W pociągach kategorii TLK/IC uruchamianych elektrycznymi lub spalinowymi zespołami trakcyjnymi (np. Dart, Flirt) obowiązuje bezwzględna rezerwacja miejsc do siedzenia, dlatego decydując się na zakup biletu u obsługi należy przed wejściem do pojazdu uzyskać informację od drużyny konduktorskiej o dostępności miejsc i możliwości odbycia podróży. W przeciwnym wypadku, gdy nie będzie możliwości wydania biletu z rezerwacją konkretnego miejsca do siedzenia, obsługa naliczy opłatę dodatkową jak za przejazd bez biletu. Pociągi TLK/IC, w których obowiązują takie zasady, są oznaczone w rozkładzie jazdy piktogramem „rezerwacja obowiązkowa” [R] i na przejazd nimi przewoźnik nie prowadzi sprzedaży biletów bez gwarancji miejsca do siedzenia.

Płatność kartą i gotówką

w automatach biletowych

automaty biletowe zlokalizowane na wybranych stacjach

(szczegóły dotyczące lokalizacji biletomatów na stronie internetowej przewoźnika)

Skargi i reklamacje

Składanie skarg i reklamacji do "PKP Intercity" S.A.

Formularz skargowo-reklamacyjny "PKP Intercity" S.A.

W przypadku składania reklamacji pamiętaj o zachowaniu biletu!

Zagubiony bagaż

Informacje nt. miejsc i numerów do kontaktu w sprawie rzeczy zagubionych na stronie internetowej przewoźnika.

do góry