Przewoźnik został wezwany do uzupełnienia braków o charakterze formalnym w celu umożliwienia organowi regulacyjnemu przeprowadzenia wszystkich niezbędnych czynności w przedmiotowym postępowaniu administracyjnym.
30 lipca 2021 r. Przewoźnik uzupełnił braki, a tym samym spełnił wymogi prawne niezbędne do opublikowania wersji jawnej powiadomienia w sprawie uruchomienia nowego połączenia.
Przewoźnik zadeklarował chęć wykonywania nowej usługi przewozu osób w terminie od 12 grudnia 2021 r. do 12 grudnia 2026 r. RegioJet planuje realizować codziennie jeden kurs w obie strony przez cały roczny rozkład jazdy.
Zgodnie z wnioskiem RegioJet na terenie Rzeczypospolitej Polskiej pociąg dostępny będzie wyłącznie w ruchu międzynarodowym. Dlatego w złożonym wniosku Przewoźnik oznaczył postoje na terenie Polski w kierunku stacji Przemyśl Główny jako „tylko do wysiadania”, natomiast w przeciwnym kierunku, tj. do stacji Wien Hbf. – jako „tylko do wsiadania”. Dotyczy to stacji: Czechowice-Dziedzice, Kraków Główny, Tarnów, Rzeszów Główny. W rezultacie pociąg będzie niedostępny w komunikacji krajowej.
Szczegóły dotyczące usługi Przewoźnika zostały ujęte w jawnej wersji powiadomienia RegioJet, dostępnej w załączniku poniżej.
W związku z otrzymaniem od RegioJet powiadomienia o proponowanych nowych kolejowych przewozach pasażerskich uruchomiona została stosowna procedura przewidziana rozporządzeniem 2018/1795[2].
Zgodnie z art. 4 ust. 4 rozporządzenia 2018/1795 organ regulacyjny publikuje na swojej stronie internetowej standardowy formularz powiadomienia składany przez wnioskodawcę i bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w terminie 10 dni od otrzymania wypełnionego formularza powiadomienia, powiadamia następujące podmioty:
a) każdy właściwy organ, który zawarł umowę o świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich na tej trasie lub trasie alternatywnej w rozumieniu dyrektywy 2012/34/UE[3];
b) każdy inny zainteresowany właściwy organ mający prawo ograniczenia dostępu na mocy art. 11 dyrektywy 2012/34/UE;
c) każde przedsiębiorstwo kolejowe prowadzące przewozy w ramach umowy o świadczenie usług publicznych na trasie nowych kolejowych przewozów pasażerskich lub na trasie alternatywnej.
W związku z przedstawieniem przez Przewoźnika wszystkich informacji wymaganych przepisami ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r. poz. 1043, z późn. zm.) oraz rozporządzenia 2018/1795, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego obowiązany jest opublikować treść powiadomienia w sprawie przyznania otwartego dostępu na swojej stronie internetowej.
Termin na wniesienie wniosków o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej wynosi jeden miesiąc i rozpoczyna swój bieg, w każdym przypadku indywidualnie, od momentu doręczenia podmiotom uprawnionym jawnej wersji powiadomienia. Wszystkie informacje przesyła się do organu regulacyjnego w formie elektronicznej.
km ∑ |
|km| |
stacja |
przyjazd |
odjazd |
---|---|---|---|---|
|
|
Wien Hbf. |
|
21:07 |
92 |
92 |
Bratislava hl.st. |
22:25 |
22:32 |
174 |
82 |
Břeclav |
23:23 |
23:28 |
194 |
20 |
Hodonín |
23:41 |
23:42 |
228 |
34 |
Staré Město u Uherského Hradiště |
23:58 |
23:59 |
246 |
18 |
Otrokovice |
00:09 |
00:11 |
274 |
28 |
Přerov |
00:29 |
00:30 |
303 |
29 |
Hranice na Moravě |
00:48 |
00:49 |
353 |
50 |
Ostrava-Svinov |
01:13 |
01:15 |
358 |
5 |
Ostrava hl.n. |
01:21 |
01:23 |
366 |
8 |
Bohumín |
01:30 |
02:10 |
416 |
50 |
Czechowice-Dziedzice |
02:50 |
02:55 ● |
501 |
85 |
Kraków Główny |
04:50 |
04:55 ● |
579 |
78 |
Tarnów |
05:54 |
05:55 ● |
659 |
80 |
Rzeszów Główny |
06:38 |
06:40 ● |
746 |
87 |
Przemyśl Główny |
07:50 |
|
|
● tylko do wysiadania |
|
|
|
km ∑ |
|km| |
stacja |
przyjazd |
odjazd |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
Przemyśl Główny |
|
20:45 |
||
|
87 |
87 |
Rzeszów Główny |
21:38 |
21:40 ○ |
||
|
167 |
80 |
Tarnów |
22:24 |
22:26 ○ |
||
|
245 |
78 |
Kraków Główny |
23:25 |
23:30 ○ |
||
|
330 |
85 |
Czechowice-Dziedzice |
01:25 |
01:26 ○ |
||
|
380 |
50 |
Bohumín |
01:56 |
02:26 |
||
|
388 |
8 |
Ostrava hl.n. |
02:33 |
02:35 |
||
|
393 |
5 |
Ostrava-Svinov |
02:41 |
02:43 |
||
|
443 |
50 |
Hranice na Moravě |
03:06 |
03:07 |
||
|
472 |
29 |
Přerov |
03:23 |
03:24 |
||
|
500 |
28 |
Otrokovice |
03:39 |
03:40 |
||
|
518 |
18 |
Staré Město u Uherského Hradiště |
03:51 |
03:52 |
||
|
552 |
34 |
Hodonín |
04:09 |
04:10 |
||
|
572 |
20 |
Břeclav |
04:22 |
04:24 |
||
|
654 |
82 |
Bratislava hl.st. |
05:15 |
05:24 |
||
|
746 |
92 |
Wien Hbf. |
07:00 |
|
||
|
○ tylko do wsiadania |
|
[1] RegioJet a. s. z siedzibą w Brnie, (zwane dalej: „RegioJet” lub „Przewoźnikiem”)
[2] Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2018/1795 z dnia 20 listopada 2018 r. ustanawiające procedurę i kryteria do celów stosowania badania równowagi ekonomicznej zgodnie z art. 11 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2012/34/UE (Dz. Urz. UE L 294, z 21 listopada 2018 r., str. 5), zwane dalej „rozporządzeniem 2018/1795
[3] Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2012/34/UE z dnia 21 listopada 2012 r. w sprawie utworzenia jednolitego europejskiego obszaru kolejowego (wersja przekształcona) (Dz. Urz. UE. L Nr 343 z 14 grudnia 2012 r., str. 32)