W 2016 r. w 4. pakiecie kolejowym wprowadzono pojęcie elementów krytycznych dla bezpieczeństwa (safety critical components, SCCs). W 2019 r. w TSI Loc&Pas i TSI Wag zdefiniowano SCCs jako komponenty, które w przypadku wystąpienia pojedynczej awarii mogą potencjalnie doprowadzić do poważnego wypadku. Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/779 nakłada na ECM obowiązek zarządzania SCCs dla wszystkich pojazdów.
Przy projektowaniu nowego typu pojazdu producent powinien określić, w oparciu o analizę ryzyka, krytyczność funkcji i elementów swoich produktów oraz zapisać je w dokumentacji technicznej. Po przeprowadzeniu tej analizy producenci są zobowiązani przekazać dokumentację przewoźnikom kolejowym i ECM, aby umożliwić im przyjęcie odpowiednich środków kontroli i nadzoru w utrzymaniu i eksploatacji. ECM są odpowiedzialne za powiadamianie producentów pojazdów o potencjalnych nowych SCCs, gdy tylko zostaną wykryte, np. podczas czynności utrzymaniowych. Dotyczy to zarówno nowych pojazdów, jak i będących w eksploatacji.
W webinarium uczestniczyć będą:
- Josef Doppelbauer, dyrektor wykonawczy Agencji Kolejowej Unii Europejskiej,
- Nathalie Duquenne, ERA,
- Jean-Marie Deschamps, ERA,
- Giuseppe Ragusa, specjalista ds. ECM, Trenitalia,
- Gian Marco Springer, manager ds. utrzymania taboru kolejowego, Trenitalia TPER,
- Alstom: Raymond Groves, dyrektor ds. bezpieczeństwa operacji, Alstom.
Jak się połączyć?
Z webinarium połączyć się będzie można klikając „Join the webinar”. Link będzie aktywny na kilka godzin przed rozpoczęciem transmisji webinarium. W przypadku trudności z połączeniem, należy skopiować link (URL) i wkleić do innej przeglądarki, np. Google Chrome. W trakcie webinarium będzie można zadawać pytania, korzystając z widocznej na stronie funkcji pytań i odpowiedzi (Q&A).
Rejestracja nie jest wymagana, udział jest bezpłatny.
Webinarium zostanie nagrane i udostępnione później na YouTube (na kanale Agencji).