W dobie epidemii koronawirusa do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpływa wiele skarg dotyczących nieuczciwych praktyk rynkowych. Aby im zapobiec i zminimalizować ryzyko Urząd przygotował akcję „Sprawdzaj, czytaj, pytaj!”.
Coraz częściej zdarza się, że do konsumentów kierowane są oferty produktów lub usług, które fałszywie obiecują ochronę zdrowia lub leczenie, a także oferty alternatywnych inwestycji finansowych, które fałszywie obiecują szybki, pewny i wysoki zysk. Naraża to konsumentów, w tym seniorów, na straty finansowe, jak również na całkowitą utratę życiowych oszczędności.
Zachęcamy do dokładnego zapoznania się z zasadami akcji zapobiegającej oszustwom. Więcej informacji na temat kampanii oraz tego jak nie stracić oszczędności można znaleźć na stronie UOKiK. Urząd przygotował dwa spoty ostrzegające przed tego typu praktykami.