Nawigacja

Aktualności

Miliony osób poznały Rogatka

14.01.2020

Już blisko 12 tys. uczniów z 388 szkół podstawowych i przedszkoli z całej Polski wzięło udział w lekcjach bezpieczeństwa prowadzonych w ramach Kampanii Kolejowe ABC. Ponad 15 mln widzów obejrzało spoty z nosorożcem Rogatkiem w telewizji, a prawie 14 mln – w internecie. Ponad 21 tys. osób wzięło udział w piknikach edukacyjnych. W tym roku Urząd Transportu Kolejowego przygotował dla dzieci kolejne, niesamowite atrakcje.

W 2020 roku obędą się kolejne interaktywne lekcje Kampanii Kolejowe ABC realizowanej przez Urząd Transportu Kolejowego. Propozycji dla dzieci jest jednak znacznie więcej. Mogą one uczyć się bezpieczeństwa kolejowego razem z nosorożcem Rogatkiem, bohaterem kampanii, oglądając spoty i programy w telewizji oraz filmy w kinach i w internecie. Dotychczas ponad 15 mln widzów obejrzało spoty w telewizji, ponad 5 mln – spoty w kinach, a ponad 3 mln – programy telewizyjne dla najmłodszych emitowane w TVP ABC i Mini Mini+. Wyświetlenia spotów w internecie osiągnęły wynik prawie 14 mln, a wyświetlenia filmów vlogerów promujących kampanię – prawie 4 mln. Ponadto ponad 23 tys. osób obserwuje profile społecznościowe kampanii na Facebooku i Instagramie.

W ramach Kampanii Kolejowe ABC organizowane są także otwarte pikniki edukacyjne dla całych rodzin. Do tej pory wydarzenia te przyciągnęły ponad 21 tys. osób. Na uczestników czekały liczne zabawy i konkursy z nagrodami. Dzieci miały okazję wziąć udział w grze terenowej, wielkoformatowej grze planszowej, kole fortuny czy grze symulującej jazdę wybranym pojazdem. Poprzez zabawę poszerzały swoją wiedzę na temat zasad zachowania na przejazdach, dworcach i w pociągu. Kolejne pikniki edukacyjne odbędą się już latem tego roku!

Cieszy mnie tak duże zainteresowanie Kampanią Kolejowe ABC. Im więcej dzieci zapozna się z zasadami bezpieczeństwa, tym większa szansa, że w przyszłości będzie mniej groźnych zdarzeń na kolei – ocenia dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

Uczniowie klas III-VI szkół podstawowych mieli okazję uczestniczyć w Akcji Mural – konkursie plastycznym na najlepszą pracę plastyczną prezentującą zasady bezpieczeństwa na terenach kolejowych. Akcja Mural przyciągnęła ponad 19 tys. uczestników z całej Polski. Nadesłano prawie 2 tys. prac nawiązujących do bezpieczeństwa na terenach kolejowych. Już niebawem zostaną wyłonieni zwycięzcy! Najlepsza koncepcja zostanie wykonana przez profesjonalnych muralowców na ścianie budynku przy Placu Zawiszy w Warszawie jako wielkoformatowy mural.

Kampania Kolejowe ABC realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna, propagująca zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

  • Kampania Kolejowe ABC
w liczbach. 388 przeprowadzonych lekcji multimedialnych. Uczestnicy lekcji - blisko 12 tys. uczniów. Akcja mural: ponad 19 tys. uczestników, blisko 2 tys. nadesłanych prac. Spoty w internecie: blisko 14 mln wyświetleń. Filmy vlogerów: blisko 4 mln wyświetleń. Uczestnicy pikników edukacyjnych: ponad 21 tys. osób. Spoty w TV - ponad 15 mln odbiorców. Spoty w kinach - ponad 5 mln odbiorców. Programy TV - ponad 3 mln odbiorców.
do góry