Nawigacja

Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

22 tysiące osób bawiło się z Kampanią Kolejowe ABC

05.08.2019

Sobotni piknik Kampanii Kolejowe ABC w Kołobrzegu był ostatnim takim spotkaniem w tym roku. W rodzinnych imprezach plenerowych organizowanych przez Urząd Transportu Kolejowego uczestniczyło prawie 22 tysiące osób. Najwięcej, bo blisko 13 tysięcy gości, zgromadził piknik „Hej przygodo! Odwiedź Peronowo!” w Parku Jordana w Krakowie.

Krakowska impreza odbyła się z okazji Dnia Dziecka, a w lipcu i sierpniu zorganizowano spotkania w popularnych nadmorskich kurortach: w Rewalu, we Władysławowie, w Ustce i w Kołobrzegu. Na ostatniej w Kołobrzegu na placu przy latarni morskiej bawiło się prawie 3 tysiące dzieci razem z rodzicami i opiekunami.

– Projekt Kampania Kolejowe ABC został stworzony przede wszystkim z myślą o uczeniu poprzez zabawę. Chcemy dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Pikniki edukacyjne były wspaniałą okazją do nauki nie tylko dzieci, ale i dorosłych – podsumował Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego. – Jestem przekonany, że wszystkie działania podejmowane w ramach Kampanii Kolejowe ABC przyczyniają się do poprawy bezpieczeństwa na polskiej kolei – dodał.

W trakcie pikników „Hej przygodo! Odwiedź Peronowo!” na uczestników czekały liczne zabawy i konkursy z nagrodami. Do wygrania były między innymi hulajnogi zwykłe i elektryczne oraz plecaki. Dzieci miały okazję wziąć udział w grze terenowej, wielkoformatowej grze planszowej, kole fortuny czy grze symulującej jazdę wybranym pojazdem. W namiocie UTK każdy uczestnik mógł sprawdzić swoją wiedzę podczas quizu kolejowego i poznać prawa pasażerów. Ogromną popularnością cieszyły się również warsztaty plastyczne, podczas których można było stworzyć własny papierowy pociąg lub pomalować buzię kolorowymi farbkami. Dzieci miały także szansę obejrzeć prawdziwy wóz strażacki oraz sprawdzić swoje umiejętności podczas udzielania pierwszej pomocy na fantomie. Wszyscy chętni mogli także zapoznać się z historią rozwoju kolei w Polsce, oglądając wystawę fotografii. Dla najmłodszych uczestników pikników przygotowane były trampoliny, skakańce i eurobangee.

W następne wakacje Urząd Transportu Kolejowego będzie organizował kolejne pikniki, a już od września edukatorzy wracają do szkół i przedszkoli z interaktywnymi lekcjami kolejowego bezpieczeństwa.

„Kampania Kolejowe ABC” realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna, propagująca zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Szczegółowe informacje dotyczące projektu oraz aktualnych wydarzeń dostępne są na stronie internetowej kolejoweabc.pl.

 

  • Projekt Kampania Kolejowe ABC został stworzony przede wszystkim z myślą o uczeniu poprzez zabawę - podsumował działania UTK Ignacy Góra, Prezes Urzędu
  • Dzieci miały okazję wziąć udział w grze "Koło fortuny"
  • Jak zwykle bohaterem imprezy był Rogatek
  • W namiocie UTK każdy uczestnik mógł sprawdzić swoją wiedzę podczas quizu kolejowego
  • Działania podejmowane w ramach Kampanii Kolejowe ABC przyczyniają się do poprawy bezpieczeństwa na polskiej kolei
  • W konkursach do wygrania były między innymi hulajnogi zwykłe i elektryczne oraz plecaki
do góry