Nawigacja

Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

„Kampania Kolejowe ABC” w telewizji i internecie

22.03.2019

Nowy spot reklamowy, filmiki popularnych vlogerów oraz czytanki i programy dla dzieci w telewizji to kolejne działania promujące „Kampanię Kolejowe ABC” realizowaną przez Urząd Transportu Kolejowego. Dzięki nim najmłodsi poznają zasady bezpieczeństwa na kolei i prawidłowego zachowania w pociągu.

„Kampania Kolejowe ABC” dociera do kolejnych młodych osób. W telewizji, kinach i w internecie można obejrzeć animowane filmy, w których bohater kampanii, nosorożec Rogatek, pokazuje dzieciom, jak zachować się w pobliżu przejazdów kolejowych. Filmy promocyjne dostępne są także na kanale YouTube oraz na stronie „Kampanii Kolejowe ABC” https://kolejoweabc.pl/peronowo/#.

Bezpiecznych zachowań w pobliżu torów, na peronie i w pociągu dzieci będą uczyły się także od bohaterów swoich ulubionych programów telewizyjnych. Od 25 marca 2019 r. na antenie MiniMini+ maluchy będą mogły śledzić przygody „Myszki w paski” związane z bezpiecznym podróżowaniem. Gdzie można kupić bilet na pociąg? Co oznacza żółta linia na peronie? Jakie znaki możemy zobaczyć przed przejazdem kolejowym? Na te i wiele innych pytań odpowiedzą Rysia i Szymek ze „Zwierzaków Czytaków”, a Jerzy Zelnik w programie „Czytanie przed spaniem” przeczyta historię sympatycznego nosorożca Rogatka, bohatera „Kampanii Kolejowe ABC”. Specjalny kącik poświęcony bezpieczeństwu na obszarach kolejowych pojawi się także w „Teleranku”. Programy na antenie TVP ABC emitowane będą do maja 2019 r.

Kolejne filmy zobaczymy również na kanałach popularnych vlogerów serwisu YouTube: Mateusza Ciawłowskiego, zespołu MY3 oraz Zabawy Mistrzów. Młodzi twórcy w swobodny sposób przekazują w nich najważniejsze informacje o tym, jak bezpiecznie podróżować pociągiem oraz jakich zasad przestrzegać, przebywając na terenach kolejowych.

Na kanale Zabawy Mistrzów dowiemy się „Jak nie nudzić się w podróży pociągiem? Challenge #2” i świetnie spędzić czas w z grą mobilną „Kolejowe ABC”. Vloger Mateusz Ciawłowski przygotował „Kolej na piosenki podróżne! SONG CHALLENGE” o bezpieczeństwie na dworcu, a dziewczyny z zespołu MY3 stworzyły cykl „Mistrzynie bezpiecznej podróży” o zasadach bezpieczeństwa przy torach i przejazdach kolejowych. W planach są kolejne produkcje. Zaangażowani w projekt vlogerzy łącznie stworzą 16 krótkich filmów, które na ich vlogach pojawią się do października 2020 r.

„Kampania Kolejowe ABC” realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna, propagująca zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

 

do góry