Centralnym elementem identyfikacji jest autorska postać nosorożca – Rogatka, stworzona specjalnie na potrzeby Kampanii. Główne atrybuty bohatera to niebieska koszulka z logo Kolejowego ABC i odblaskowa opaska, zapewniająca bezpieczeństwo na obszarach ruchu kolejowego i drogowego. Obok niego pojawiają się animowane postaci dzieci – głównych odbiorców Kampanii.
Logo przyciąga wzrok dzięki charakterystycznym literom ABC, w które zostały wkomponowane motywy nawiązujące do tematyki kolejowej. Zwracają one uwagę na trzy istotne elementy bezpieczeństwa: litera A na znaki drogowe, B na sygnały świetlne, a C – dźwiękowe.
Dopełnieniem identyfikacji jest rytmiczne i łatwe do zapamiętania hasło:
„Bezpieczeństwa uczę się z Kolejowym ABC!”
Dzięki zawarciu rymu z nazwą Projektu, hasło stanowi jej swoiste rozwinięcie, jednocześnie wskazując na główny cel Kampanii.
Księga Identyfikacji Wizualnej oraz Księga Znaku dostępne są tutaj.
Projekt „Kampania Kolejowe ABC” to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna z zakresu bezpieczeństwa kolejowego skierowana do dzieci oraz ich nauczycieli i wychowawców. Jest współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020. Całkowita wartość projektu wynosi 27,6 mln złotych, a wartość dofinansowania to prawie 23,5 mln złotych.