Jak wynika z danych Europejskiego Centrum Konsumenckiego, aż 50 proc. skarg konsumenckich w Polsce dotyczy jakości usług w transporcie. Prawa podróżnych są jednym z priorytetów w działalności UTK, dlatego rozpoczęliśmy drugą edycję kampanii informującej o sześciu podstawowych z nich.
W pierwszej kampanii w 2013 roku wykorzystaliśmy plakaty, w których role pasażerów odegrały zwierzęta. Można je było oglądać na stacjach kolejowych w całej Polsce.
W drugiej edycji umieszczone na plakatach zwierzęta ożywają w animowanych filmach. W ten sposób pokazujemy kłopotliwe sytuacje, z którymi stykają się na co dzień pasażerowie kolei. Każda historia posiada swój morał, a lektor podpowiada, co w danym przypadku można zrobić, by uniknąć przykrych zdarzeń. Staraliśmy się, aby informacje te były przekazane z humorem, w przystępnej formie. Kreskówki mają być wyświetlane na ekranach reklamowych wybranych dworców - trwają na ten temat rozmowy z zarządcami stacji.
We wrześniu zamieściliśmy pierwszy film. Co miesiąc dodajemy kolejny. Można je zobaczyć poniżej: